PRŮCHA, J. Akreditace v distančním vzdělávání
Tato studijní opora si klade za cíl seznámit čtenáře se speciálními požadavky kladenými na tvorbu projektů a programů při žádosti o udělení akreditace v distančních a kombinovaných formách studijních programů.
Jednotlivé části jsou po obsahové stránce logicky strukturovány. Po historické exkurzi následuje vysvětlení nejdůležitějších pojmů, vyskytujících se v souvislosti s problematikou akreditace.
Následuje přehled podstatných rozdílů v požadavcích uváděných v žádosti o akreditaci distančních studijních programů.
Poslední část shrnuje hodnotící kritéria, používaná při posuzování kvality studijních programů předložených k akreditaci a pojednává také o celkovém hodnocení návrhu.
V příloze čtenář najde přehled hodnotících kritérii a podstatné výňatky ze dvou konkrétních projektů kombinovaného studijního programu, které akreditaci získaly.
Zpracování tohoto studijního materiálu vychází plně vstříc
potřebám současné praxe. Obsahuje interaktivní a aktivizující prvky pro
samostudium, kontrolní otázky a úkoly pro kontrolu získaných znalostí a
podporuje samostatné uvažování studujících.