NOCAR, D. a kol. E-learning v distančním vzdělávání
Hlavním cílem tohoto distančního studijního textu je postihnout problematiku e-learningu z různých úhlů pohledu a především vysvětlit roli e-learningu v distančním vzdělávání.
Autoři se snaží upozornit na příležitosti, které elektronické vzdělávání nabízí vzdělávacím institucím, vzdělavatelům ale především studentům. Zároveň však poukazují na případná nebezpečí, která mohou při nepromyšlené aplikaci nových technologií do vzdělávacího procesu hrozit.
První kapitola postupně uvádí čtenáře do problematiky elektronického vzdělávání.
Následující kapitola charakterizuje tři úrovně elektronického vzdělávání (CBT, WBT a LMS). Zaměřuje se především na informace o řídících vzdělávacích systémech (LMS).
Třetí kapitola představuje klíčové účastníky e-learningu. Ukazuje, jak postupovat při sestavování realizačního týmu e-learningu a jaké dovednosti by se měly od jeho členů očekávat.
Čtvrtá kapitola přibližuje možnosti i úskalí převádění textu do elektronické podoby. Závěrečná část popisuje vývoj užívání informačních a komunikačních technologií v českém vysokém školství, charakterizuje aktuální stav na vybraných vysokých školách a shrnuje trendy, kterými se řídí.