EGER, L. - BARTOŇKOVÁ, H. Studijní texty v distančním vzdělávání
Tento distanční studijní materiál vznikl inovací dvou původních textů obou autorů – Jak tvořit distanční text od Ludvíka Egera a Seminář pro tutory a autory studijních textů distančního vzdělávání od Hany Bartoňkové a Lenky Cimbálníkové.
Text je informačně velmi bohatý a má široké možnosti uplatnění u všech, kteří nemají žádné nebo jen malé zkušenosti s psaním distančních textů.
Jeho cílem je stručně seznámit s problematikou otevřeného a distančního vzdělávání, charakterizovat distanční balíček z hlediska jeho účelu a obsahu. Uvádí čtenáře do problematiky psaní distančních textů a představuje různá pojetí jejich psaní.
Studijní materiál také informuje, jak postupovat při tvorbě studijních textů pro DiV – jak formulovat cíle, podporovat interakci a aktivitu studujících v distančních textech apod.
V závěru je umístěna shrnující
tabulka, která je užitečným praktickým nástrojem pro budoucí autory distančních
textů. Text je srozumitelný, pro čtenáře velmi dobře „stravitelný“ a díky
využití vizuálních prvků (tabulek, schémat apod.) i názorný. Efektivita studia
tohoto textu je podpořena mnoha aktivizujícími a zpětnovazebními prvky.